חידוש המטוסים שנכנסים לשירות והרחבת היעדים לחו"ל: על רקע חג הפסח המתקרב והחופשות הרבות שהזמינו ישראלים לחו"ל שוחחנו עם מיכאל שטרסבורגר, סמנכ"ל קשרי החוץ התעופתיים של אל-על, על השינויים שעוברת חברת התעופה הלאומית בעקבות מהפכת "השמיים הפתוחים" והפיתויים הרבים והזולים יותר שעומדים בפני הלקוחות. בצל התרסקות מטוס הבואינג 737 max באתיופיה ובאינדונזיה, בדקנו גם מה קורה באשר לצי המטוסים באל-על.

אל מול כל המתחרים, למה לטוס עם חברת אל-על?

"אל-על הינה חברת התעופה הלאומית של ישראל. יש לה יתרונות וחסרונות כמו כל חברה. לאל-על יש את רשת הנתיבים הישראלית הכי רחבה וגדולה מישראל אל העולם. היא מגיעה אל מגוון יעדים ברחבי צפון אמריקה והמזרח הרחוק וכמובן, עשרות יעדים ברחבי אירופה. ישנם צוותים ישראלים דוברי עברית הפזורים ברחבי העולם ביעדי הטיסה של אל-על. גם מי שיושב בקוקפיט ואחראי על הבטיחות, גם בקבינת הנוסעים, אנשי התחזוקה והשירותים, צוותי הקרקע שלנו ועוד".

מה חדש בחברה מבחינת המטוסים העתידיים וכיצד פועלת אל-על בנושא ביטחון ובטיחות במטוסיה?

"השיחה הזו מתקיימת בדיוק כאשר מתקיימת לה מהפכה כאן בחברה. יש לנו מטוסים ישנים שיוצאים משירות ומטוסים חדשים שנכנסים לשירות. זוהי מהפכה של אל-על מאז שהחברה הזו נוסדה לפני 70 שנה ומאז קום המדינה לא קרתה. לפני חודשיים החברה סגרה את צי המטוסים של ה- 767 שלה, צי שעדיין מופעל בחברות אחרות בעולם, ובסוף אוקטובר הקרוב אנחנו נסגור את צי ה- 747 שלנו.

"כעת אנחנו מפעילים 8 מטוסי דרימליינר חדשים ובתוך 12 חודשים אנחנו צפויים לקלוט עוד 8 מטוסי דרימליינר. במקביל אנחנו מחדשים את הקבינה של ה- 737-800 שלנו וזה אירוע שאנחנו נתחיל ברבעון השני. בנוסף, עד סוף השנה אנחנו נחל בשדרוג מטוסי ה- 777 שלנו.

"במקביל, השקנו לפני מספר חודשים מודל חדש שמאפשר לנו להוזיל את מחירי הטיסות בפרט לאלו שלא מעוניינים לשלוח כבודה אל בטן המטוס או להזמין מושב ספציפי במטוס מראש. מה שאנחנו מציעים ללקוח זה למעשה לרכוש כרטיס טיסה בסיסי ולשלם עבור התוספות הרלוונטיות שמתאימים ללקוח עצמו. כמו כן כל הנוסעים אצלנו מקבלים כיבוד ושתייה או ארוחה קלה ללא תוספת תשלום. מוקד הלקוחות שלנו פתוח 24 שעות ותמיד יש עם מי לדבר, וחשוב לנו כל הנושא של חווית השרות עבור כל לקוח שלנו".

שטרסבורגר, שבתפקידו הוא אחראי, בין היתר, על קשרים עם גורמים חיצוניים ובינלאומיים, סיפר על היעדים העתידיים של החברה.

"חברת אל-על לאחרונה לא הצטיינה בהרחבת רשת הנתיבים שלה. בשנת 1996 אל-על הייתה טסה ל-49 יעדים וב- 2018 היא טסה רק ל-35 יעדים. בתקופה האחרונה כן התחלנו לנסוע ליעדים חדשים ולתפוס רשת נתיבים חדשה. רק באוקטובר האחרון התחלנו להפעיל טיסות לליסבון שבפורטוגל. אנחנו נתחיל בקרוב לטוס לניס שבצרפת, במאי הקרוב נחנוך טיסות לסן-פרנסיסקו ולמנצ'סטר, ביוני ללאס-וגאס, ביולי לאורלנדו שבפלורידה, ובמהלך שנת 2020 אנחנו נפעיל טיסות ישרות לשיקגו בארה"ב.

"חלק מתפקידו של אל-על זה לחבר את ישראל עם התפוצות, ובפרט את העיר שיקגו המונה כ- 300,000 יהודים ולמעשה קו זה יחבר אותם עם ישראל".

לאוסטרליה ולניו-זילנד גם מתוכננות טיסות?

"אוסטרליה היא יעד מאוד מעניין, אך הוא רחוק. כיום, אל-על מנועה לטוס מעל מדינות עוינות ובראשן סעודיה. היעדים סידני ומלבורן הם מחוץ לטווח הביצוע של המטוסים. בכל מקרה מדובר בטיסה מאוד ארוכה וקשה לביצוע".

הרגלי הטיסות של הסטודנטים

האם קיימים יעדים אטרקטיביים לסטודנטים בלבד, ובכלל האם יש הרגלי טיסה שונים לסטודנטים?

 "אנחנו משתדלים להנגיש את עצמנו לכולם. החברה שלנו עובדת עם מגוון מאוד רחב של סיטונאי תיירות ומארגני תיירות והם בהחלט מציעים חבילות מאוד ספציפיות עבור ציבור הסטודנטים. באשר ליעדים מועדפים, אם בעבר סטודנטים רצו לנסוע ליעדים זולים וסמי-אקזוטיים כגון תאילנד, אנו רואים היום מעורבות מאוד גדולה בכל הרשת, לא רק בין סמסטר לסמסטר אלא גם בתוך תקופת הלימודים ואפילו ברמה של סופי שבוע באירופה שסטודנטים רצים לנפוש באמצע הלימודים.  גם כאן הסטודנטים יכולים לפנות למארגני התיירות והם יכולים למצוא משהו שמתאים להם".

יש תכנון לטיסות מוזלות לסטודנטים?

"האמת שבתעשייה המודל הוא בדיוק הפוך. חברות התעופה ממעיטות בהנחות כאלה וזה בגלל חוסר האפקטיביות של הנושא של ההנחות, להבדיל מהתחבורה הציבורית אשר הממשלה משתתפת בהנחה עבור הנסיעה. יחד עם זאת יש לנו צוות בחברה אשר בוחן אילו הטבות ניתן להעניק לסטודנטים. כמובן שזה נושא מאוד רחב ואנחנו כמובן לא נפלה בין סוגי נוסעים ואוכלוסיות שונות".

כמה זמן מראש אתם ממליצים להזמין כרטיס טיסה?

 "המחקרים שלנו מראים לנו באופן מפתיע שבין המחשבה על טיסה ובין ההמראה עצמה הוא בממוצע 75 ימים. באופן-כללי המחיר עולה כאשר הטיסה מתחילה להיות מלאה ועל כן כדאי להמליץ על הזמנה כמה שיותר מראש, אבל טבעי שאנשים לא בהכרח סגורים על התוכניות שלהם. פה ושם יש מבצעים, אבל ככל שיודעים יותר זמן מראש על נסיעה מומלץ להזמין".

(נצפה 667 פעמים, 1 צפיות היום)