התפרצות נגיף הקורונה הייתה אמנם משבר בריאותי שהתגלגל להיות משבר כלכלי חריף, אבל בכל הנוגע לכלי התקשורת – זו הייתה דווקא הזדמנות. המציאות בימים הללו השתנתה כל כך מהר, נסו לדמיין איפה היינו לפני חודשיים ואיפה אנחנו היום, שהיה צורך הכרחי בדיווחים שוטפים ואמינים על מה שקורה ועל ההנחיות היומיות. גם בחזרה לשגרה יש צורך בתיווך שוטף – איך חוזרים לעבודה, איך שבים לחיות ומה מותר או אסור לעשות. אם יש מישהי שיכולה לספר על העבודה בתחום בימים הטרופים הללו היא ליאת קולינס, עורכת המהדורה הבין לאומית של הג'רוזלם פוסט, ששיתפה אותנו בשיחה קצרה על האופן שבו לדעתה השפיע המשבר על התקשורת, ועל זווית הראייה הייחודית שלה על המצב בתור עורכת.

אחת המסקנות של קולינס מהימים הללו היא חזרתה של התקשורת המסורתית לקדמת הבמה. למרות ההשפעה הרחבה של המדיה החברתיים ושל אתרי החדשות, אי אפשר, אומרת קולינס, להתעלם מההשפעה הדרמטית שהייתה לטלוויזיה לאורך התקופה האחרונה: "הטלוויזיה הפכה להיות מדורת השבט בכל בית, ממש חזרנו אחורה בזמן", ציינה בהתלהבות. "חזרנו לעבר, המתנו לרגע שבו תגיע דמות מוכרת כמו בר סימן טוב שתסביר לנו או תחדש לנו פרטים בזמן שכל המשפחה מול החדשות".

ליאת קולינס. עורכת הג'רוזלם פוסט

לצד זאת קולינס הוסיפה שלאתרי החדשות היה דווקא תפקיד חשוב במשבר. לדבריה, לא היה שינוי לטובה או לרעה באופן העבודה שלה אבל התחדדה אצלה ההבנה שהיכולת שלה לספק מידע לקוראים היא מוגבלת ולכן ישנה חשיבות לעדכון המידע באתר החדשות המקוון. "אופן התנהלות העבודה הוא אחר. בעיתון שבועי ואפילו יומי לא ניתן לאמוד את מספר החולים באופן מדויק. אני חושבת שהשילוב של אתרי החדשות לצד העיתונות המודפסת השפיע לטובה".

קולינס טוענת שבשיא המשבר העבודה שלה והעיתון זכו לחשיבות רבה יותר בגלל שאנשים היו צמאים למידע אמין: "בעידן הפייק ניוז אנשים רוצים למצוא מקורות אמינים שאפשר לסמוך עליהם, מספר האנשים שרכשו  את העיתון שלנו ואלה שגלשו באתר האינטרנט עלה באופן משמעותי כדי לקבל מידע אמין בעקבות המשבר. זאת לעומת מקורות מידע אחרים שלא ניתן בהכרח לדעת מי הבעלים, מי כותב ואיפה הם יושבים". קולינס הוסיפה מילה גם לגבי העניין הגלובלי, תשובה מתבקשת מעורכת עיתון אשר מופץ בחול: "אנשים מחוץ לארץ רוצים לקבל מידע אמין, הם רוצים לדעת מה קורה בארץ, הם צמאים למידע הזה".

(נצפה 191 פעמים, 1 צפיות היום)